Neustálé zdražování spojené s nejistotou působí tak, že lidé začínají šetřit, a obchodníci hledají co nejvýhodnější varianty nákupu zboží do svých obchodů. Pokud si chce dodavatel udržet své klienty, musí zkrátka dělat něco navíc, aby to bylo právě jeho zboží, které budou ve svých obchodech nabízet, a ne to konkurenční. Jak se udržet na trhu i v této nelehké době?
Přeprava zboží
Prvním krokem, který vede k šetření, je lepší balení zboží k přepravě. Zatímco jednorázové přepravky, a palety vycházejí draze, a nebývají moc ekologické, investice do vratných plastových obalů se zkrátka vyplatí. Proč? Jedná se o stabilní přepravky, které mají dlouhou životnost, a obchodník je může dodavateli vracet oproti záloze, tudíž nikdo nemusí neustále investovat do jednorázových obalů, které se ve výsledku jen hromadí na sběrných dvorech. Mezi oblíbené varianty pak patří například kontejner ibc, který je pevný, uzavíratelný, a vyrábí se v mnoha variantách a velikostech. Mimo to jsou v nabídce například plastové palety, skládací paletové kontejnery, či nejrůznější druhy přepravek. To vše si můžete buď pronajmout, či koupit. Jakožto dodavatel totiž zodpovídáte za kvalitu přepravy zboží, a pokud je váš výkon stoprocentní, vaši klienti to jistě ocení.
Výhodné ceny
Konkurovat s cenami je pak o něco těžší, jelikož cena zboží se vždy odvíjí od mnoha faktorů, počínaje cenou materiálu, cenou energií, cenou pracovní síly, a dalšími. Je tedy potřeba detailně prověřit trh, a hledat materiály ve stejné kvalitě, za co nejnižší cenu. Co se energií týče, tam lze ušetřit za pomoci investice do solárních energií, a co se týče ceny za pracovní sílu, tam bohužel moc šetřit nejde. Jediným způsobem, jak motivovat zaměstnance k lepším výkonům, jsou pak různé výhody. Namísto slev jako takových, je pak dobré zřizovat pro obchodníky věrnostní programy, které se jim projeví do slev dle toho, v jakém množství u vás budou nakupovat.